FAQ

Mest stillede spørgsmål og svar.
– – – – – – – – – –
Q: Jeg er ny kunde, hvordan gør jeg?

A: Find den/de ønskede varer og tilføj dem til din indkøbskurv. Derefter gå til kassen og herfra bliver du guidet gennem resten af forløbet.
– – – – – – – – – –
Q: Kan man få trykt navn og logo på tøj?

A: Ja, det kan man godt, men vi henleder opmærksomheden på, at trykomkostninger bliver viderefaktureret til kunden. Vi laver dog altid et overslag på udgiften til tryk, inden det iværksættes. Godkendelse af tryk og igangsætning sker altid skriftligt via mail for at sikre både sælger og køber.

Kontakt os på: support@sports-gear.dk
– – – – – – – – – –
Q: Jeg er medlem af en sportsforening – giver i så rabat?

A: Vi laver klubaftaler med rabatkoder, som klubberne kan udlevere til deres medlemmer. Hvis koden udleveres til andre end klubbens medlemmer lukkes aftalen omgående. Har din klub ikke en sådan aftale anbefaler vi, at i retter henvendelse til bestyrelsen i Jeres forening, og beder dem tage kontakt til os.
– – – – – – – – – –
Q: Vil i være sponsor for mig?

A: Vi ønsker som udgangspunkt at støtte sporten og foreningerne. Vi brænder for at hjælpe de unge mennesker frem i Danmark, så er du under 18 år og har lavet gode resultater, så er vi altid interesserede i at lytte til dine tanker og ideer.
– – – – – – – – – –
Q: Kan I levere en vare hvis den står som ikke på lager?

A: Ja det kan vi. Nogle varer har vi på fjernlager og kan hentes hjem på +1-3 dage mens nogle varer tager +3-5 dage.
– – – – – – – – – –
Q: Hvem bruger I til at fragte jeres varer?

A: Vi benytter og anbefaler GLS eller DAO. Dels er de billigere end andre fragtfirmaer og dels er de mest pålidelige.
– – – – – – – – – –
Q: Kan man ringe til jer?

A: Ja, man kan ringe til os på. Hvis ikke vi svarer kan der lægges besked, hvor man kan oplyse navn og tlf. nummer, og så ringer vi naturligvis tilbage. Det kan anbefales at skrive en mail til os på info@sports-gear.dk eller support@sports-gear.dk. Vi svarer hurtigst muligt.
– – – – – – – – – –
Q: Har I en butik hvor varen kan prøves og/eller afhentes.

A: Nej, vi er en 100% internetbaseret butik.
– – – – – – – – – –
Q: Hvordan kan man betale?

A: Når du afslutter din bestilling på vores webshop har du mulighed for at vælge hvordan du ønsker at betale. Vi modtager stort set alle typer betalingskort og Mobilepay. Herudover modtager vi bankoverførsel.
– – – – – – – – – –
Q: Hvad nu hvis varen ikke passer i størrelse når jeg modtager det?

A: Så følger du blot vores anvisninger, som beskrevet i vores handelsbetingelser, og så finder vi en løsning til dig. Det er vigtigt at returnering sker i henhold til handelsbetingelserne for at sikre dig som kunde bedst muligt.
– – – – – – – – – –
Q: Har I alle varer på lager?

A: Mange af de produkter du finder på vores webshop, har vi enten på lager eller på fjernlager. Der kan dog være undtagelser som gør, at der forekomme lidt ekstra leveringstid på din bestilling. Du vil dog blive gjort opmærksom på dette på når du bestiller.
– – – – – – – – – –
Q: Kan jeg returnere en vare?

A: Ja, du har i henhold til lovgivningen altid 14 dages fuld returret. Efter de 14 dage er du bundet til købet og har ikke længere returret. Vi kan dog i særlige tilfælde udvide vores returret i op til 30 dage, og vi kan i særlige tilfælde vurdere, at – hvis et produkt er uåbnet og ikke brugt – vi kan modtage varen retur. Når varen i dette tilfælde modtages retur vil vi vurdere om varen er beskadiget eller ubrugt og der fra vurdere om pengene gives 100% retur eller en procentdel af varens oprindelige pris, vurderet ud fra varens stand og mulighed for at sælge varen igen.
– – – – – – – – – –
Q: Kan man købe et gavekort?

A: Ja, det kan man godt. Vores minimumsgrænse er 200 kr. og vi stiller blot som krav, at gavekortet benyttes senest 5 år efter det er købt i henhold til lovgivningen om gavekort (Forbrugerombudsmanden). Vi henleder opmærksomheden på, at gavekort er tabt hvis virksomheden sælges og overdrages til ny(e) ejer(e).
– – – – – – – – – –
Q: Hvordan finder jeg den rigtige størrelse på svømmetøj, våddragter m.m.?

A: Ved mange af vores produkter har vi indsat størrelses skemaer, men vi henstiller altid til – hvis man er det mindste i tvivl – at rette henvendelse til os inden man køber, for at sikre at man køber i den rigtige størrelse med det samme.
– – – – – – – – – –
Q: Hvornår trækker i betalingen for varerne?

A: Vi må ikke trække pengene førend varen er afsendt fra vores adresse. Betaling bliver først trukket når ordren er afsluttet og forsendelsespapirer er fremsendt til dig som kunde.
– – – – – – – – – –
Q: Kan jeg få pakken leveret til en anden adresse end min egen?

A: Ja, det kan du godt. Det skal blot angives under bestillingen, hvor leveringsadresse kan være en anden end betalingsadressen.
– – – – – – – – – –
Q: Kan jeg ændre i min bestilling?

A: Din bestilling kan altid ændres hvis ikke ordren er afsluttet og afsendt. Kontakt os på mail eller telefon heromkring. Kontaktformularen eller chatfunktionen på hjemmesiden kan også bruges.
– – – – – – – – – –
Q: Har i det fulde vare sortiment i webshoppen?

A: Nej desværre kan vi ikke have alle produkter i webshoppen, men vi forsøger at have så mange varianter, størrelser og typer som muligt. Hvis man leder efter et specifikt produkt, og man kan se at vi fører andre produkter fra samme producent, så er der en overvejende sandsynlighed for, at vi også kan fremskaffe lige præcis den vare du ønsker dig. Kontakt os telefonisk eller på mail for at forhøre om mulighederne.
– – – – – – – – – –
Q: Kan jeg som institution/erhvervsdrivende/forening bestille hos jer?

A: Du kan naturligvis sagtens bestille hos os. Kontakt os via mail: info@sports-gear.dk eller telefon og få lavet aftale omkring fremsendelse af faktura.
– – – – – – – – – –
Q: Kan vi benytte vores EAN nummer?

A: Ja, det er muligt at bruge EAN nummer. Kontakt os via mail: info@sports-gear.dk eller telefon og få lavet aftale.